Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jamie Oliver skapar barnmeny för Scandic

Publicerad: 4 maj 2009, 10:35

Jamie Oliver får huvudrollen i Åkestam Holsts nya kampanj för Scandic. Stjärnkocken lanserar en specialkomponerad barnmeny för hotellkedjans gäster. – Det blir fem olika rätter, säger Nico Hasselström, projektledare på Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstScandic

Gänget och jag.

Samarbetet med Jamie Oliver är ett exempel i raden av flera strategiska samarbeten som Scandic ingått senaste tiden, förklarar Nico Hasselström.
– Tidigare har man bland annat inlett ett samarbete med brittiska Time Out och skapat tidningar som visar utbudet kring sina 150 hotell som finns i tio länder, säger han.

Jamie Oliver flögs in för en film- och fotosession under ett par dagar för en bred nordisk kampanj som börjar rullar inför sommaren. Den ska gå i de flesta medieslag.  
– Han är lika trevlig som man föreställer sig att han ska vara. Och det ska bli trevligt att jobba med honom under en tid framåt, säger Nico Hasselström.

Samtidigt berömmer han sin uppdragsgivare:
–   Samarbetet med Jamie hade inte kommit till om inte marknadsdirektör Johan Michelson och operative chefen Thomas Engelhart varit så aktiva.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstScandic

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.