Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Japan reklamvinnare – men byråerna stannade hemma

Publicerad: 24 mars 2011, 06:32

Japan var den mest framgångsrika nationen under den asiatiska reklamfestivalen AdFest som hålls i thailändska Phuket. Men två tredjedelar av de japanska deltagarna stannade hemma.


Asia Pacific Advertising Festival, eller Adfest, är Asiens största reklamfestival. Årets upplaga var speciell. Katastroferna i Japan dämpade festivalyran.

Bara en tredjedel av de anmälda delegaterna från Japan kom till Phuket. Om de kommit hade de kunnat hämta många priser.

Dentsu utsågs till Årets byrå medan Wieden + Kenedy Tokyo blev Årets interaktiva byrå. Tokyobyråerna tog hem totalt 58 priser, vilket är mer än någon annan stad.

Mest prisad kampanj, två guldlotusar, blev "It's in our Nature" för Shangri-La Hotels and Resorts gjord av Ogilvy & Mather Group.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.