Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Japansk inspiration bakom årets Blossa

Publicerad: 7 september 2012, 12:28

Blossa inspireras av Japan med årets smak Yuzu Ingefära. Bakom kampanjen står McCann Stockholm.


Ämnen i artikeln:

McCann StockholmBlossa

McCann Stockholm inledde samarbetet med Blossa förra året och de åkte i år till Japan för att hitta inspiration.

Resultatet blev ett designkoncept inspirerat av landet och smaken blev ingefära och yuzu, en citrusfrukt som odlas i Japan.

– Att få arbeta med varumärket Blossa och årgångsglöggen är ett  oerhört spännande uppdrag. Inte minst tack vare att Altia är en väldigt  modig kund, säger Sara Helmersson, projektledare på McCann Stockholm.

Arbetsgrupp McCann Stockholm
Nils Jensen, creative director
Patrik Reuterskiöld, Mats Lekberg, designer
Christian Heinig, copy
Jeanette Zackrisson, produktionsledare
Sara Helmersson, projektledare
Hiroko Kimura, kalligraf

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

McCann StockholmBlossa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.