Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JAPP till att lämna blod

Publicerad: 21 mars 2012, 13:56

Säg JAPP i stället för NIX.
"Droppen Blodgivning" och reklambyrån Frank&Earnest presenterar senaste kampanjen – att genom tjat få fler att gå till blodcentralen och lämna blod.


Reklambyrån Frank&Earnest tror på tjat som bra kommunikationsgrepp. I deras senaste probono-kampanj åt kunden "Droppen Blodgivning" försöker de locka fler att lämna blod genom tjat. Många är motiverade att lämna blod men kommer inte iväg till blodcentralen.

Frank&Earnest skapade JAPP-registret, fungerar som NIX-registret fast tvärt om. Den som anmäler sig går med på att bli kontaktad via alla möjliga kanaler. Rekryteringen gjordes med hjälp av Facebook, annonser, radiospotar samt redaktionell uppmärksamhet i Mix Megapol.

Efter registrering i JAPP-registret kontaktas personen via sms, mail, personliga påhälsningar etc.

Resultatet är en ökning av nya blodgivare med 20% jämfört med 2010.

Erika Siljendal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.