Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 21 mars 2012, 13:56
Säg JAPP i stället för NIX.
"Droppen Blodgivning" och reklambyrån Frank&Earnest presenterar senaste kampanjen – att genom tjat få fler att gå till blodcentralen och lämna blod.
Reklambyrån Frank&Earnest tror på tjat som bra kommunikationsgrepp. I deras senaste probono-kampanj åt kunden "Droppen Blodgivning" försöker de locka fler att lämna blod genom tjat. Många är motiverade att lämna blod men kommer inte iväg till blodcentralen.
Frank&Earnest skapade JAPP-registret, fungerar som NIX-registret fast tvärt om. Den som anmäler sig går med på att bli kontaktad via alla möjliga kanaler. Rekryteringen gjordes med hjälp av Facebook, annonser, radiospotar samt redaktionell uppmärksamhet i Mix Megapol.
Efter registrering i JAPP-registret kontaktas personen via sms, mail, personliga påhälsningar etc.
Resultatet är en ökning av nya blodgivare med 20% jämfört med 2010.
Erika Siljendal