Reklam
Jätteboom för EMV i Icas kampanjer: ”Säljer mer”
Publicerad: 10 maj 2023, 07:39
Icas egna varor.
Foto: Pressbild.
Antalet priskampanjer per reklamblad ökar kraftigt och det är kedjornas egna märkesvaror som driver utvecklingen, enligt ny statistik från appen Ereklamblad. Och det är en tydlig strategi.
– Inflationen får matkedjorna att tänka om, säger appens senior advisor Daniel Linde.
Matprisutspelen från dagligvaruaktörerna har duggat tätt sedan slutet av mars då Lidl Sverige avslöjade att man sänker – och fryser – priserna på över 100 varor. Men långt innan dess
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 195 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 5 995 kr. Inför varje förnyelse har du möjlighet att säga upp.