Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jätteekorre ska locka nya kunder

Publicerad: 5 mars 2009, 09:38

Capinordic Bank och Monaco Reklambyrå gör ett event i Stockholm för att marknadsföra bankens sparkonton med hög ränta. Med hjälp av en 3,5 meter hög ekorre ska de få folk att stanna till och ta till sig budskapet.


Bankens symbol

Capinordic Bank är en ny aktör på den svenska marknaden. I januari körde banken igång lanseringskampanjen, med hjälp av Monaco reklambyrå, som ska vinna kunder.

Idag testar de ett event i Stockholm där de presenterar bankens symbol, en ekorre, genom att placera ut en 3,5 meter hög ekorre på stan.

Capinordic Bank är en del av den danska finanskoncernen Capinordic. Deras mål är att vinna kunder med hjälp av hög ränta på sparkonton och en insättningsgaranti.

– Många svenskar ser över sitt sparande i dessa oroliga tider. De söker ett tryggt sparande med hög ränta. Vi tror därför att tidpunkten för vår lansering av sparkonton i Sverige är helt rätt, säger Ulrika Nathhorst Jener, filialchef Capinordic Bank Sverige, i en kommentar.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.