Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jättegenomslag för Xperia-kampanj

Publicerad: 15 november 2012, 10:26

Skärmdump från "Xperia Soda Stunt"

I januari tog CP+B Europe hem Sony Ericsson-kontot för Norden och Baltikum. Uppdraget för reklambyrån var att stärka Xperia-varumärket. Reklambyråns kampanj "Xperia Soda Stunt" är gjord som ett bioevent på den svenska marknaden och sprids nu över hela världen.


Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeSony

Med start i januari började CP+B Europe att samarbeta med Sony Ericsson. Uppdraget bestod i att kampanjutveckling och marknadsföringsinitiativ för Norden såväl som att leda pågående och framtida kampanjer i alla medier.

Stort fokus låg i att ytterligare stärka Xperia-varumärket på den nordiska och baltiska marknaden och arbetet har styrts från CP+B:s Göteborgskontor.

Kampanjen för Sony Mobiles Xperia Soda Stunt var gjord som ett bioevent på svenska marknaden. Nu sprids filmen nu över hela världen.
Filmen har nått över 130.000 visningar på YouTube.

Till det har filmen utsetts till "Best Interactive Ad of the Week" på BestAdsOnTV.com. Filmen har också fått utmärkelsen "Ad of the day" av den internationella branschtidningen Adweek och blivit "Pick of the day" på Creativity Online.

Just nu ligger den på "Creativity's Top 5 – this weeks most creative ads" Och har mest visningar och spridning på "Creativity’s top 20".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

CP+B EuropeSony

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.