Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JätteuppDRaget

Publicerad: 8 december 2008, 12:41

Stort jubel på One Direct. Dm-byrån får Hjemmet Mortensen som kund – uppdraget är värt 15 miljoner. – De blir vår största kund, säger Magnus Widgren, vd på ONE Direct, som nyanställer.


Magnus Widgren.

Det nya uppdraget innebär att One Direct, som ingår i kommunikationsföretaget One Media, ska hjälpa Hjemmet Mortensen att öka upplagan hos samtliga av koncernens titlar.

Nya prenumeranter ska rekryteras och befintliga prenumeranter ska behållas – uppdraget är värt upp till 15 miljoner, och det innebär att medvinden fortsätter för One Direct.

Byrån har – trots konjunkturläget – fått in en rad nya kunder och har också nyanställt.

– Vi har rekryterat två personer, nu är vi 18 personer, säger Magnus Widgren.

Hjemmet Mortensen blir One Directs största kund.

– Det här känns mycket bra inför 2009 som så många ser så dystert på, säger han.

Övriga kunder som ramlat in på senaste tiden är Tre, Dagens Nyheter, Disperator och Allers.

Uppdraget för Hjemmet mortensen innefattar titlarna; Åka Skidor, Body, Classic Motor, Datormagazin, Din Teknik, FZ, Husvagn & camping, MailGamer, Motorrad, PC Gamer, PC Hemma, Power Magazine, Praktiskt Båtägande, Sportfack, Super Play, Svensk motorsport, Uppsnappat, Utemagasinet, V75 Guiden och Wheels Magazine.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.