Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JC byter mediekanal

Publicerad: 29 juni 2009, 13:22

Hösten 2009 kommer den första kampanjen signerad JC:s nya kreativa chef Karl-Johan Bogefors. Från och med nu ligger fokus helt på digitala medier.


I mitten av augusti är det smygpremiär för nya uppdaterade JC. Enligt Karl-Johan Bogefors, sedan maj ny kreativ chef för klädmärket, ska det nya uttrycket vara rent, modernt och ha en högre modegrad än tidigare. Samtidigt passar JC också på att gå ifrån annonser, som tidigare varit huvudmedia för företaget, och istället satsa allt på digitala medier.

– Främsta kanalen för JC från i höst blir digital media. Vi ska ägna oss åt all form av kommunikation i social webbmiljö. Det handlar om att prata mer och vara mer med vår målgrupp. Det är en 20-åring som är väldigt mycket på nätet och som är väldigt personlig, ärlig och genuin i sitt tycke, säger Karl-Johan Bogefors.

Premiärkampanjen är fotograferad av Patrik Sehlstedt. Stylist för kampanjen är Ursula Wångander Maiden. Modellerna är Mona Johannesson och André Bentzer från Mikas.

– Det handlar om att bryta trenden med kommunikationskanaler och jobba aktivt digitalt. Till en början kanske det inte blir ett helt byte men i alla fall en brygga.

Huvudkommunikationskanalen blir digital. JC har nya partners inom digital kommunikation men säger att de ännu inte vill gå ut med vilka dessa är.

– Vi kommer att jobba med social medier och digital kommunikation på ett lite nytt sätt. Grundtesen är att göra saker först och att kommunicera dem sedan.

Vad tycker du om tidigare kampanjer för JC?

– Jag är ganska nytillträdd som kreativ chef. Jag jobbar framåt och sätter vad jag tror är rätt för JC.

Hur skulle du beskriva nya JC?
– Bäst på jeans och mode som passar till jeans. JC finns i hela Norden och är unikt på det sättet att vi värnar om att vi finns både i den lilla staden och i den stora staden.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.