Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

JC Decaux: Inte vårt ansvar

Publicerad: 20 Maj 2013, 06:21

Unibet i sin första rikstäckande utomhuskampanj i februari i år.

Utomhusbolaget JC Decaux vill inte ta ansvar för att man upplåtit plats på reklampelare åt de utländska spelbolagen Unibet och Betsson. Det framgår av yttrandet till Lotteriinspektionen som överväger ett vitesförbud på en kvarts miljon kronor mot JC Decaux.


Ämnen i artikeln:

JC DecauxLotteriinspektionenBetssonUnibet

JC Decaux började tidigare i år ta in reklamaffischer för utländska spelbolag efter den friande  domen mot Expressens och Aftonbladets tidigare chefredaktörer Otto  Sjöberg och Anders Gerdin, som åtalades för att ha publicerat annonser  för utländska spelbolag.

Enligt nyhetsbyrån Siren menar JC Deceaux  att det är kunderna som ansvarar för innehållet i  affischerna och att JC Deceaux inte gör någon förhandsgranskning av  innehållet.

Efter HD-domen kom Unibets första utomhuskampanj, i februari i år.

– Vår  marknadsorganisation vill jobba nära kunderna så att  vi kan  utnyttja vår marknadsföring så effektivt som möjligt. Så med tanke  på  mobilutvecklingen och utvecklingen av smarta telefoner känns det oerhört  viktigt att satsa på en  utomhuskampanj, sa Claes Bergström, Sverige-chef på Unibet till Resumé då.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.