Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JC signar med Great Works

Publicerad: 1 juli 2009, 09:49

Karl-Johan Bogefors, creative director på JC, har valt Great Works till ny huvudbyrå för klädmärket. – Vi kommer ha jävligt roligt på jobbet, säger Magnus Wålsten, kundansvarig på Great Works.


Ämnen i artikeln:

Great Works

Magnus Wålsten

Karl-Johan Bogefors klev i maj på som ny marknadschef och creative director för klädkedjan JC. Nu har han valt Great Works till byrån som ska ta hand om varumärket och dess marknadsföring.
– Vi är ett ganska stort gäng ledda av Karl-Johan Bogefors som ska göra det här jobbet tillsammans. JC har ett duktigt inhousegäng som vi kommer att jobba tätt ihop med, säger Magnus Wålsten.

Great Works kommer tillsammans med JC Inhouse ansvara för all JC:s kommunikation i
team med fotografen Patrik Sehlstedt, och filmproduktionsbolaget Ensrettet. Tillsammans ska de utveckla koncept och satsningar både i butik och externa kanaler.

– Vi ska vara med i det mesta vad det gäller deras marknadsföring. Vårt fokus ligger som byrå på digitala kanaler så mycket kommer ligga på det men vi ska även göra pr, event och annat. Vårt arbete kommer också handla mycket om att vara med och tillsammans med JC utveckla nya produkter och tjänster i de digitala miljöerna, och mindre av ett kampanjtänk.

Det första kommer att synas under hösten, någon gång framåt oktober. Då kommer man enligt Wålsten börja känna att det är ett lite nytt uttryck.
– Jag tror att JC delvis kommer att gå ifrån lite av det vanliga kvartalsvis-kampanjtänket och istället satsa på en mer kontinuerlig dialog med konsumenten.

Vad gör er rätt?
– Jag tror att Karl-Johan Bogefors ville ha en byrå som verkligen kan det digitala. För JC:s målgrupp, som är ganska ung, är nätet viktigt. Inte bara för traditionell kommunikation utan alla digitala kanaler.

Hur gick det till?

– Det har varit en dialog mellan oss och Karl-Johan Bogefors. Vi har jobbat ihop tidigare med Absolut så vi känner väl till varandra. Jag vet inte om han har träffat andra byråer men vi uppfattade det inte som en regelrätt pitch.

Vad betyder det här för er?

– Att vi kommer ha jävligt roligt på jobbet. JC är just en sådan drömkund som alla på byrån har någon form av relation till. Det är ett varumärke som alltid funnits med och som det finns mycket att göra med. Det känns väldigt spännande att de finns både i Norge, Finland och Sverige och både i stora och små städer. Det finns så mycket man kan göra. Förhoppningsvis blir det här en stor kund på byrån, säger Magnus Wålsten.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

Great Works

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.