Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JC tar chef från Absolut

Publicerad: 3 februari 2009, 14:16

Här är efterträdaren till JC:s förre marknadschef Thomas Jonasson: Karl-Johan Bogefors från Absolut.


Karl-Johan Bogefors.

JC, som sparkade 24 anställda när J-Store lades ner i november, har rekryterat Karl-Johan Bogefors som ny "kreativ chef". Han hämtas från The Absolut Company där han sedan 2007 har varit global chef för pr och event. Han har även ett förflutet som marknadsdirektör på Filippa K.

Karl-Johan Bogefors efterträder Thomas Jonasson som slutade som marknadschef för ett år sedan.

JC vill utveckla den klassiska rollen  som marknadschef – Bogefors ska jobba med varumärket JC i sin helhet  och ha ett tätare samarbete med sortimentsorganisationen, enligt JC.

Bogefors tillträder den 26 april. Han har en tuff uppgift framför sig. JC måste ta sig ur svackan.

– Under det senaste året har vi skapat ett nytt innehåll och konceptuttryck för JC, där de första butikerna konverterades under hösten 2008. I slutet av 2008 beslutade vi även att utvidga JC:s sortiment och att integrera J-Store i JC. Sammantaget har vi därmed lagt grunden för ett tydligare erbjudande – JC ska vara bäst på jeans och allt som hör jeans till. Utmaningen framåt är att återta positionen som marknadsledande inom detta segment, och här kommer Karl-Johans kunskaper och erfarenheter att spela en viktig roll, säger JC:s vd Lea Rytz Goldman i en kommentar.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.