Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

JCDecaux knäckte nöten

Publicerad: 16 maj 2014, 07:50

Vinnande utomhusreklam.

Byrån Doe Blomberg Gottberg kammade hem segern i JCDecaux:s tävling Ute som gick av stapeln i går kväll. Det vinnande bidraget var reklam för Smiling Cashew från cashewnötföretaget The Smiling Group.


Ämnen i artikeln:

Doe Blomberg Gottberg

Gårdagens Ute-tävling var den sjunde i ordningen. Den utser det bästa bidraget för utomhustavlor från Sveriges kreatörer.

Doe Blomberg Gottberg vann i går kväll för sin reklam åt The Smiling Group med motiveringen:

– Det sägs att en affisch bara har fyra sekunder på sig att nå fram. Årets vinnare har verkligen tagit fast på det samtidigt som man har använt sig av en modern företeelse som selfie-bilden i kombination med att produktens budskap når ut. Smiling ser verkligen till att byn som producerar nötterna får cash, säger Lars Falk, juryordförande för Ute 2014 by JCDecaux, i en kommentar.  

Nu väntar priset – en upplevelseresa för fem personer till Paris med nedslag på JCDecaux:s huvudkontor.

The Smiling Group säljer Fairtrade-märkta cashewnötter under varumärket Smiling Cashew.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Doe Blomberg Gottberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.