Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag29.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jeff Bridges gjorde Super Bowl-reklam för Stella Artois – dyker upp i flippad film för konkurrenten

Publicerad: 29 April 2019, 11:13

Jeff Bridges figurerar som en av Amsterdams många broar ("bridges") i en ny reklamfilm från holländska Amstel.

Bara månader efter Jeff Bridges Super Bowl-reklam för Stella Artois dyker Big Lebowski-skådisen upp i ytterligare en ölreklam – för holländska konkurrenten Amstel. I den skruvade reklamfilmen spelar han en av Amsterdams många broar.


Ämnen i artikeln:

ReklamHeinekenSuper Bowl

I januari tidigare i år dammade Jeff Bridges av sin gamla karaktär "The Dude" från kultfilmen Big Lebowski i Stella Artois Super Bowl-kampanj. I den ses han tillsammans med Sarah Jessica Parkers ikoniska Sex And The City-karaktär Carrie Bradshaw. I kampanjen väljer duon bort sina favoritdrinkar – White Russian och Cosmopolitan – till förmån för en Stella.

Bara några månader senare dyker Jeff Bridges nu upp i den skruvade reklamfilmen "Bridges on bridges feat. Jeff Bridges" för holländska konkurrenten Amstel. I kampanjen, som riktar sig till den brittiska marknaden, lyfter ölvarumärket fram fördelarna med "togetherness" med budskapet att Amstel för människor samman. Jeff Bridges figurerar som en av Amsterdams många broar ("bridges" reds. anm).

Nic Casby, varumärkeschef på Heineken som äger Amstel, säger till The Drum att det tog nästan ett år att få samarbetet med Jeff Bridges på plats. Att Amstels och Stellas kampanjer ska sammanblandas oroar han sig inte för, utan menar att Amstels kampanj har ett "annat budskap till en annan publik". Casby berättar även att hans marknadsteam var medvetna om Jeff Bridges Super Bowl-kampanj men att man valde att ändå fortsätta samarbetet.

– Stella-kampanjen kanske har setts av många marknadsförare men den var inte speciellt sedd av konsumenter i Storbritannien, säger Nic Casby till The Drum.

Han menar även att Jeff Bridges Super Bowl-reklam för Stella var en engångsgrej, medan Amstel hoppas på att ha inlett ett långsiktigt partnerskap.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamHeinekenSuper Bowl

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.