Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 Augusti 2009, 14:53
Reebok ska ta marknadsandelar genom att kraftsamla marknadsföringen mot kvinnor som tränar inom fitness.
Ämnen i artikeln:
ReebokAdidas-ägda Reebook, som tappat marknadsandelar de senaste år, satsar på återta sin position bland kvinnor inom fitness.
Det var samma målgrupp som gav skomärket ett lyft under 90-talet.
Den nya kampanjen, signerad McGarry Bowen Reeboks globala reklambyrå, använder Bounce-dansaren Jennie Widegren som frontfigur i sin nästa kampanj. Det sker i Sverige i samarbete med Intersport. Kampanjen pågår från vecka 36-38 på stortavlor utomhus samt i t-banan, tryckt press, Aftonbladet digitalt och i Intersports butiker.
– Kvinnor är Reeboks viktigaste målgrupp och merparten av våra marknadsinvesteringar allokeras mot dem. Reebok har en historik och en trovärdighet som ett sportvarumärke hos kvinnor och med vår stora globala satsning inom segmentet så är vår målsättning att bli kvinnornas förstaval, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Norden, i en kommentar.
Peter Willebrand
Ämnen i artikeln:
Reebok