Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag25.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jennie Widegren ska lyfta Reebok

Publicerad: 27 Augusti 2009, 14:53

Reebok ska ta marknadsandelar genom att kraftsamla marknadsföringen mot kvinnor som tränar inom fitness.


Ämnen i artikeln:

Reebok

Adidas-ägda Reebook, som tappat marknadsandelar de senaste år, satsar på återta sin position bland kvinnor inom fitness.
Det var samma målgrupp som gav skomärket ett lyft under 90-talet.

Den nya kampanjen, signerad McGarry Bowen Reeboks globala reklambyrå, använder Bounce-dansaren Jennie Widegren som frontfigur i sin nästa kampanj. Det sker i Sverige i samarbete med Intersport. Kampanjen pågår från vecka 36-38 på stortavlor utomhus samt i t-banan, tryckt press, Aftonbladet digitalt och i Intersports butiker.  

– Kvinnor är Reeboks viktigaste målgrupp och merparten av våra marknadsinvesteringar allokeras mot dem. Reebok har en historik och en trovärdighet som ett sportvarumärke hos kvinnor och med vår stora globala satsning inom segmentet så är vår målsättning att bli kvinnornas förstaval, säger Robert Inghamn, marknadsdirektör Reebok Norden, i en kommentar.

Peter Willebrand

Ämnen i artikeln:

Reebok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.