Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jennifer Anistons viral döms ut

Publicerad: 9 mars 2011, 11:29

Hur man gör en viral film är fortfarande en gåta.
Jennifer Aniston har ett recept.
Men kritiker ifrågasätter vad Hollywoodstjärnan gör.


Även om det finns byråer som säger sig göra viraler är de flesta överens om att inget är en viral förrän den är en – viral. Det är spridningen i sig som är viralen, inte att det är en knasig film eller interaktivt spel.

Men nu hävdar Jennifer Aniston i en reklamfilm för flaskvattnet Smartwater att hon vet vilka ingredienser som krävs.

I filmen presenterar hon:

- vimsig Jennifer Aniston som säger virus i stället för viral

- Keenan Cahill

- Regnbågsmannen

- småbarn som dansar Dirty dancing

- massor av djur och framför allt hundar på skateboards

- töntiga internetnördar

Detta kryddat med att hon tänkte kalla videoklippet för "Jen Anistons Sex Tape", vilket Youtube aldrig skulle godkänna.

Nu återstår det att se om det räcker. Reklamfilmen har runt två miljoner visningar.

Hennes viraltips döms även ut av profilerade bloggare. Åsk Wäppling Adland menar att det här kan vara den sämsta viralen någonsin och förklarar det med bristen på humor. Adrants sexfixerade Steve Hall verkar lite besviken på viralen och undrar underförstått om det inte räcker med att berätta om hur bra Smartwater är.

</div>

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.