Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jenny Strömstedts mobil gör gott i Uganda

Publicerad: 28 April 2014, 13:11

Unicef har tagit hjälp av journalisten, programledaren och Världsföräldern Jenny Strömstedt för att visa hur en mobil kan rädda barns liv. Mobilens resa i Uganda har kunnat följas i en vecka. F&B och Acne ligger bakom kampanjen.


Ämnen i artikeln:

AcneUnicefJenny StrömstedtExpressenForsman & Bodenfors

Jenny Strömstedt är en aktiv mobilanvändare och har många följare i  sociala kanaler. Hennes mobil har skickats till Uganda i rollen som  ”Volontärmobilen”.

Den har registrerat alltifrån nyfödda bebisar och  skickat sjukjournaler till att lyssna på ungdomarnas åsikter.  Aktiviteten ingår i Unicefs vårkampanj som går ut på att hitta  innovativa lösningar för barn i världens fattigaste länder.

– Mobilen  har blivit ett allt viktigare verktyg när det gäller att främja barns  rättigheter och skapa utveckling, säger Petra Hallebrant kommunikationschef på UNICEF Sverige.

Kampanjen är signerad F&B  och Acne och utgör en del av aktiviteter som genomförs inför UNICEFs  humorgala i TV4 den 1 maj, där målet är att rekrytera Världsföräldrar.

Här kan se vad Jenny Strömsteds mobil fick vara med om:
unicef.se/volontärmobilen,  

Man har även kunnat följa mobilen i Jenny Strömstedts egna kanaler samt hos Expressen.

Arbetsgrupp:
Reklambyrå: Forsman & Bodenfors
Arbetsgrupp
AD: Johanna Hofman Bang och Agnes Stenberg-Schentz
Copy: Marcus Hägglöf och Jacob Nelson
Byråproducent: Magnus Kennhed
Produktionsledare: Lena Birnik
Projektledare: Helena Holmberg
Grafisk Formgivare: Nina Andersson
Digital byråproducent: Helena Wård/Niklas Lindström
Filmproduktion: Acne production
Producent: Olle Lindgren
Regissör: Torbjörn Martin
Produktionsledare: Kristofer Larsson
Regiass: Victor Swiatek
Assistent: Rebecka Ståhl
Teknik: Ljud och Bild Media
Kostym: Maggie Chinchilla
Postpoduktion: Swiss, Stopp, Shortcut
Ljud: Plop
Webbyrå: Oktavilla
Mediabyrå: Maxus/Quisma
Beställare: Petra Hallebrant och Jim Carlberg UNICEF Sverig

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.