Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jernhusen Media vill nå reklambyråer

Publicerad: 2 september 2013, 10:36

Sedan 2011 ansvarar Jernhusen Media för reklamytorna på Sveriges tågstationer. I den första egna kampanjen som riktas till reklambyråer vill de bevisa slagkraften i att annonsera på landets tre största centralstationer.


Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGarbergs

Jernhusen Media säljer och utvecklar annonsytor på 45 tågstationer från norr till söder. Nu går de ut i en första kampanj tillsammans med Garbergs.

Varje morgon i fem dagar sätts tre olika vepor upp i centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Veporna är riktade till specifika personer inom reklambranschen och innehåller ett erbjudande med en veckas gratis annonsering i stationen, tillsammans med en av byråns kunder.

– Egentligen skulle vi kunna skicka erbjudandet direkt i mailen till reklambyråerna. Men eftersom 370 000 människor passerar genom dessa tre stationer varje dag, så räknar vi med att vårt erbjudande når fram på ett eller annat sätt. Vi ser det som ett spännande sätt att bevisa att det här är några av Sveriges bästa reklamplatser, säger Ann Hermansson, marknadsansvarig på Jernhusen Media.  

Kampanjen idag riktas till Anna Kask på Acne Advertising i Stockholm, Calle Österberg på Shout i Göteborg och Maria Hellberg på Konovalenko i Malmö. Imorgon är det nya personer på nya byråer.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Jernhusen MediaGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.