Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jernhusens Centrala kampanj

Publicerad: 7 oktober 2011, 11:50

En 15 meter bred film. Det är Jernhusens nya kampanj som drar igång idag. Kampanjen tar plats på en av Sveriges mest besökta platser, Stockholms Centralstation. Bakom kampanjen står reklambyrån Berntzon Bylund.


Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundJernhusen

I tunneln mellan tågstationen och tunnelbanan vid Centralstationen drar idag Jernhusen igång sin nya kampanj, som reklambyrån bakom – Berntzon Bylund, beskriver som mer av en installation. Kampanjen kallas för "I väntan på..." och går ut på att Jernhusen bjuder på en upplevelse i väntan på att Pocket Shop, Beirut Café, Barista och Gateau flyttar in. Man gör det genom att projicera en 15 meter bred film med sekvenser på katter, hundar och fiskar.

– Det här är förmodligen Stockholms mest trafikerade plats, folk formligen rusar förbi och det krävs en hel del för att fånga deras uppmärksamhet. Här fungerar det inte med "vanlig reklam". Det här är nästan mer som en installation, vi vill överraska och göra något oväntat. Människor har alltid ett "reklamfilter" och i den här miljön är det filtret extra tjockt. Med det här greppet får vi kanske folk att bli nyfikna och stanna upp en kort stund, vi bjuder på lite glädje helt enkelt, säger Yasin Lekorchi, ad hos Berntzon Bylund i en kommentar.

Hanna Sandberg, Jernhusen:
– Det här är en fortsättning på vårt arbete med att kommunicera med våra besökare under den modernisering som pågår av Centralstationen. Ett viktigt inslag är att kommunicera hur bra det blir när allt är klart, vi vill lyfta fram varje ny hyresgäst och allt spännande som är på gång, säger hon i en kommentar.


Arbetsgrupp:
Beställare:
Hanna Sandberg, Jernhusen

Installation:
Crowd:
Ted Andersson, projektledare


Berntzon Bylund:
Yasin Lekorchi, AD
Måns Andersson, Copy
Michelle Warren, projektledare
Linda Rosenberg, produktionsledare
Isa Svärd, formgivare

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Berntzon BylundJernhusen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.