Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jesus, Moder Teresa och Gandhi i godhetskamp

Publicerad: 11 december 2013, 10:43

Forsman & Bodenfors går upp med en julkampanj för Unicef där några av historiens kanske godaste personer jämför hur goda man egentligen är. En fjärde person råkar hamna i det legendariska sällskapet genom att klicka på Unicefs banner. Tanken är att visa hur enkelt det är att göra gott idag.


Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

– Man behöver inte bli en ny Moder Teresa, det räcker med några klick  för att vara med och rädda barns liv, säger Petra Hallebrant,  kommunikationschef på Unicef Sverige i en kommentar.

F&B:s kampanj består av en serie med tre filmer – ”The Good Guys” –

Huvudrollerna spelas av Jesus, Moder Teresa och Gandhi samt en fjärde helt okänd person.

Filmerna  handlar om alltifrån hur det kommer sig att den fjärde personen hamnat i  middagssällskapet (han har klickat på en banner) till att dra historier  om goda gärningar. I den sista filmen, ”Jesus och bannern” ger  nykomlingen tips till Jesus om hur man kan klicka på en banner för att  rädda liv.

I Unicefs gåvoshop kan man köpa julklappar som  poliovaccin och vattenreningstabletter så att dessa skickas till utsatta  barn i världen.

Den som köper produkter i Unicefs gåvoshop får också e tt gåvokort med en personlig julhälsning som ett alternativ till en  traditionell julklapp.

Gåvokorten finns på alltifrån hemsidan www.unicef.se till IKEA, Pressbyrån, Apotek Hjärtat och Gina Tricot.

Unicef-filmerna går upp i veckan.

Arbetsgrupp Unicef Julkampanj:

Unicef:
Kommunikationschef: Petra Hallebrant
Marknadsansvarig: Jim Carlberg
Produktionsledare: Åsa Lee

F&B:
AD: Johanna Hofman-Bang, Agnes Stenberg-Schentz
Copy: Marcus Hägglöf
Produktionsledare: Lena Birnik
Projektledare: Jacob Nelson
Byråproducent: Magnus Kennhed
Pr-ansvarig: Désirée Maurd
Formgivare: Nina Andersson
Digital producent: Helena Wård
Original: F&B Factory
Acne Production:
Regi: Torbjörn Martin och Tomas Skoging
EP: Petur Mogensen
Producent: Fredrik Skoglund
Produktionsledare: Jacob Eklund
DOP: Christian Haag
Kostym: Patrik Hedin
Make: Sanna Riley
Set designer: Cian Bournebusch

De som sponsrat vid filmproduktion:

Post: Chimney Pot
Kamera och ljus: Ljud & Bildmedia
Casting London: Aston hinkingson
Casting LA: Stone
Casting + Location Sverige: Röster (voices, places, faces)

Stillbilder:

Fotograf: Pelle Bergström / Skarp Agent
Stylist: Lotta Agaton / Link Deco

Retusch: Bildinstitutet

Radio:

Radioproduktion samt hjälp av röster: Flickorna Larsson

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

UnicefForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.