Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JM satsar på klimatsmarta hus

Publicerad: 5 mars 2008, 12:55

JM gör klimatsmarta lågenergihus till standard i all sin bostadsproduktion. Här är kampanjen, signerad Inte Rio, som ska sälja in konceptet till kunderna.


Del från utomhuskampanjen.

Enligt Johan Höök, chef för JM:s marknadskommunikation, innebär de klimatsmarta lågenergihusen betydande miljövinster. Enligt företagets egen uträkning kommer de att kunna sänka energianvändningen i bostäderna med 35 procent per år, vilket skulle motsvara 1 300 ton koldioxid per år.

– Beslutet att göra lågenergihus till standard i all vår produktion är inte bara bra för klimatet, utan även för plånboken. I takt med att miljö- och klimat frågor hamnar allt högre upp på agendan har också det energisnåla boendet blivit en allt viktigare konkurrensfördel. Det ser vi inte minst i våra attitydundersökningar bland JM:s VIP-kunder, säger Johan Höök i en kommentar.

Nyheten lanseras med hjälp av en kampanj bestående av annonser, banners, utomhus och webb. Detta backas även upp av pr.
– Förutom köpt media, kommer vi även att sätta upp stora vepor på strategiskt placerade byggplatser. Vi kommer också att använda våra bostadsbutiker för att föra ut budskapet, säger Johan Höök.

JM

Uppdragsgivare: Johan Höök, Tomas Eriksson
Byrå: Inte Rio
Mediebyrå: Maxus

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.