Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

JO Waldner gör kampanj med Toyota inför Paralympics

Publicerad: 9 mars 2018, 07:39

Fem set behövdes för att kora en vinnare mellan Anna-Carin Ahlquist och JO Waldner.

Toyota vill se fler svenska medaljer i de Paralympiska spelen och anlitar därför pingislegendaren JO Waldner i en kampanj.


Ämnen i artikeln:

ToyotaReklamKampanj

Anna-Carin Ahlquist, guldmedaljör i Paralympics och Jan-Ove Waldner, guldmedaljör i OS, ska drabba samman i en pingismatch i fem set i en kampanj från Toyota som har tagits fram av The&Partnership.

– Efter att träffat en rad parasportare och personal på Sverige Paralympiska Kommitté, stod det snabbt klart att vi inte ville göra en snyftdokumentär om utövarna. Utan istället bevisa vilken hög nivå våra paralympier håller, trots både stora utmaningar och dåliga förutsättningar. Och det vill vi visa med denna unika match, säger Timo Orre, Creative Director, The&Partnership.

Syftet med kampanjen är att engagera och öka antalet parasportare för att Sverige så småningom ska ta fler medaljer i de Paralympiska spelen.

– Vi vill vara med och göra Parasport större. Mycket större. Vårt engagemang är lika långsiktigt som nära, säger Jan Casserlöv, Marknadschef, Toyota Sverige.

Kampanjen kommer att gå både online och utomhus. Ett content-samarbete med Schibsted Brand Studio ska dessutom lyfta berättelserna bakom utövarna.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

ToyotaReklamKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.