Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 februari 2012, 08:14
Påfrestande boendesituationer. Det är svensk Fastighetsförmedlings nya reklamgrepp. Men, parollen "Från ett läge till ett annat består."
– Vi tar ett stort omtag i vår kommunikation "från ett läge till ett annat" som vi haft en bra tid tillbaka, säger Peter Austler, marknadschef på Svensk Fastighetsförmedling till Resume.se.
Fyra nya reklamfilmer kommer att rulla ut portionsvis under året i tv och på webben.
– Filmerna bygger på situationer som involverar en person eller personer i lite lustiga situationer som på ett med glimten i ögat sett ska härleda till en tanke på flytt.
– Även om vi har en del humor i utförandet och har spetsat till situationerna vill visa att vi förstår hur det är där ute, säger Peter Austler.
På måndag är det premiärvisning för de två första reklamfilmerna. Reklambyrån bakom är Blomquist.
Produktionsbolag är Folke Film.
Tero Marjamäki