Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag06.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jocke Jonason gör kampanj för A Non Smoking Generation

Publicerad: 4 Januari 2017, 10:10

Organisationen bjuder in hela Sveriges näringsliv för att tillsammans få ett slut på rökningen bland barn och ungdomar.


Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonReklambyråerA non smoking generationReklamkampanjreklamkampanjer

Färre än hälften av Sveriges ungdomar uppger att de har fått ingående information om tobak i skolan och nio av tio säger också att man börjar röka på grund av kompisarna.

I samarbete med Joakim Jonasson och Jens Pamps byrå New lanserar nu A Non Smoking Generation kampanjen Guldvingen för att engagera näringslivet i kampen om fler tobaksfria barn och ungdomar. Guldvingen symboliserar en generation som fattat det egna beslutet att avstå från tobak. Genom att köpa ett Guldvinge-paket kan man enkelt bestämma hur många tobaksfria barn och ungdomar man vill bidra till.

– I dagsläget är vi ganska ensamma om att arbeta metodiskt och framgångsrikt med att informera och motivera unga att förbli tobaksfria. Tyvärr räcker våra resurser bara till att möta en tiondel av landets alla elever. Vårt mål är att varenda unge ska få rätten till en tobaksfri skoltid och för att nå dit behöver vi bli fler som bidrar till arbetet. Tillsammans kan vi få ett slut på rökningen bland våra barn och ungdomar, säger Helen Stjerna, generalsekretare A Non Smoking Generation i ett pressmeddelande.

Guldvingen lanseras den 7:e januari i SvD och porträtterar ett antal ungdomar och deras nyårslöften om att inte börja röka under 2017.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.