Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jocke Jonason gör kampanj för Viaplays nya originalserie

Publicerad: 12 april 2017, 12:53

Viaplay har tillsammans med bland annat Jocke Jonason och Jens Pamp skapat reklamkampanjen för den nya originalserien Veni Vidi Vici.


Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonReklamkampanjReklamViaplay

Till grunden för kampanjen ligger faktiska element från serien. Tillsammans illustrerar de olika elementen seriens många olika dimensioner; som kampen för upprättelse, relationer och karaktärernas dåliga beslut.

Bakom kampanjen står den omtalade kreatören Jocke Jonason som är aktuell med utställningen "Finally It All Makes Sense" på Fotografiska tidigare i vår.

–  En originalserie av Rafael Edholm som inte påminner om något annat och som mixar genrer på ett oväntat sätt och som dessutom handlar om en regissör som tvingas ta jobb i porrindustrin, det är ju svårt att inte gå igång på.
Utmaningen var dock att "säga sex" utan att göra det, då serien är så mycket mer än Karstens märkliga inhopp i porrindustrin. Beroende av betraktarens fantasi och erfarenheter kan man tolka kampanjen på rätt olika sätt... sex olika sätt, säger Jocke Jonasson, kreatör bakom reklamkampanjen.

Kampanjen kommer att synas utomhus och på digitala skärmar från och med i morgon torsdag 13 april, runt om i Sverige och Danmark.

Veni Vidi Vici är en dramaserie i tio delar med premiär skärtorsdag 13 april i samtliga nordiska länder, bara på Viaplay.

Arbetsgrupp:

Jens Pamp PL/New
Jocke Jonason CD/AD/New
Sofia Ratz AD/New
Elena Jonason AD/New
Bersa Foto
Emma Iderot CD/Viaplay

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News