Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Jocke Jonason lämnar AWB

Publicerad: 13 Maj 2015, 14:23

Jocke Jonason

Foto: Yasmine Winberg

Joakim Jonason lämnar jobbet som partner och creative director på AWB. Han påbörjar nu ett nytt projekt, men är förtegen om planerna.


Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonAWB

I januari förra året flyttade reklambyråprofilen och grundare Joakim Jonason hem till Sverige efter många år utomlands. En prestigevärvning för pr-byrån AWB.  Joakim Jonason var med och grundade den legendariska reklambyrån Paradiset tillsammans med Stefan Öström och Björn Rietz 1990. Byrån blev en maktfaktor inom svensk reklam under tio års tid och som creative director rattade Joakim Jonason Diesel-kontot och "Succesful living" kampanjen som rubbade Levi's dominans på jeansmarknaden.  

Som creative director på AWB har han bland annat varit med och tagit fram den uppmärksammade utomhuskampanjen för Svanen. Men nu lämnar Joakim Jonason pr-byrån.

– Det dök upp ett nytt projekt som inte passar i den gamla formen. Det här är en bra lösning för både mig och AWB. Tiden på byrån uppfyllde mina förväntningar och har varit lärorik, men det dök upp andra projekt som inte passar formatet, säger Joakim Jonason som i dagsläget inte vill precisera vad projektet handlar om.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Joakim JonasonAWB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.