Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Joe Labero trollar bort kort i ny St1-kampanj

Publicerad: 17 Maj 2018, 08:32

Foto: Skärmavbild

St1 lanserar ny kampanj i samband med marknadsföringen av sin nya app, där man kan välja pump och betala tankningen direkt via mobilen. Joe Labero flänger runt på en bensinstation och utför magi, kort sagt.


Ämnen i artikeln:

ST1ReklamGarbergs

Kampanjen är framtagen med fokus på St1:s lansering av en ny app där kunderna kan betala tankningen direkt i mobilen. Utan kort eller kod väljer man pump och betalning via appen.

Lanseringen sker i samarbete med magikern Joe Labero. I reklamen tankar han sin bil på ett magiskt sätt, som får människorna runt bensinstationen att häpna.

– Idén kom sig av att vi tänkte hur man skulle uppleva om någon kom in på en obemannad station, tankade utan att betala och sedan bara åkte. Appen gör ju att att du betalar direkt i mobilen och slipper hålla på och fippla med kreditkort. Då kändes det roligare om det dessutom var Joe Labero som tankade, som om han trollade, säger Garbergs copywriter, Johan Van der Schoot, till Resumé.

Han beskriver samarbetet med Joe Labero som turligt, eftersom han var på besök hemma i Sverige innan sin Las Vegas-turné. Konceptet "Ett annorlunda sätt att tanka" har varit ett mångårigt samarbete mellan Garbergs och St1 som kommer att fortsätta.

– Vi har jobbat med konceptet "ett annorlunda sätt att tanka" – i grunden att man tankar obemannat. Sen har det fått växa ut. Det är ett mångårigt samarbete och vi har gjort en mängd olika kampanjer på temat genom åren. Från obemannad tankning till stationer som Twittrar och att omfamna den tekniska utvecklingen med nya bränslen och betallösningar som St1 jobbar hårt med, säger han och fortsätter:

Vi fortsätter jobba vidare med konceptet. St1 har ett offensiva förhållningssätt till produktutveckling, utvecklar framtidens bränslen, betalsätt och hur framtidens drivmedelsstationer ser ut. Vi får ju nya typer av bilar, till exempel. Det kommer hända väldigt mycket i branschen framåt.

Arbetsgrupp Garbergs
Projektledare: Joakim Landin Produktionsledare: Lotta Thunved
Copywriter: Johan van der Schoot AD: Petter Ödeen/Lotta Mårlind
Producent: Annika Witkowska Formgivare: Jessica Carenfelt
Content: Philippa Magnusson

Produktionsbolag: Von Film
Regissör: Christoffer von Reis
Fotograf: Lasse Kärkkäinen

Mediebyrå: Mediacom
Social Media: Ingager

Kampanjfilmen kan ses här:

Alex Hartelius

Ämnen i artikeln:

ST1ReklamGarbergs

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.