Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Joel Kinnaman blir globalt reklamansikte för Björn Borg

Publicerad: 9 December 2019, 08:29

Björn Borg inleder i början av 2020 ett globalt, långsiktigt samarbete med skådespelaren Joel Kinnaman.


Ämnen i artikeln:

Joel KinnamanBjörn Borg

Samarbetet med Joel Kinnaman innefattar kampanjer och budskap i såväl köpta som egna kanaler. Joel Kinnaman blir Björn Borgs ansikte över alla produktkategorier – både underkläder och sportkläder.

Samarbetet syftar till att inspirera fler människor till att träna genom att bland annat lyfta de många fördelarna som träning har, en gemensam målsättning som parterna delar.

– Vi tror starkt på Joels förmåga att inspirera både kvinnor och män till att börja träna och därmed må bättre. Tillsammans med vår egen och Joels övertygelse om att träning gör människor till bättre versioner av sig själva har vi hittat en naturlig och perfekt match. Vi är otroligt glada och stolta över att få involvera honom i vårt arbete, kultur och gemensamma må, säger Henrik Bunge, vd på Björn Borg i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Joel KinnamanBjörn Borg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.