Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Joel Kinnaman lanserar nytt klockmärke – Matter bakom kampanjen

Publicerad: 7 September 2017, 11:41

Den svenske Hollywood-skådisen frontar klockmärket Carl Edmond som lanserades igår.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerJoel KinnamanMatter

Bakom det nya klockmärket Carl Edmond står den schweiziska klockdesignern Eric Giroud och hans protegé Adrian Glessing. Byrån Matter har arbetat med varumärket sedan i våras och ligger bakom den första kampanjen med Joel Kinnaman i huvudrollen.
– Så kul att äntligen få visa upp Carl Edmond för världen. Vi har arbetat länge med det här och ambitionen har hela tiden varit att göra något annorlunda. Både hur vi arbetar med influencers men även i kampanjens budskap och innehåll. I fokus för kampanjen står personen Carl Edmond, en person som verkligen lever sitt liv 'to the fullest maximum deluxe', säger Charlotte Henriksson, vd på Matter, i ett pressmeddelande.

Carl Edmond lanserades under ett event i Stockholms skärgård igår. Den första kollektionen finns i butik 22 september.
Ali Nouri är född entreprenör, en av de mest drivna människorna jag känner och han har byggt ett starkt lag runt sig. Med Carl Edmond har vi haft möjlighet att jobba med kreatörer från hela världen, resultatet får ni se snart, säger Charlotte Henriksson.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.