Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Joel Kinnamans kampanj en av Sveriges mest delade artiklar

Publicerad: 8 Januari 2015, 11:06

Joel Kinnaman i Ecpat-kampanjen.

Foto: Skärmdump.

ECPAT-kampanjen med Joel Kinnaman omskrevs av Expressens Omtalat tidigare i höstas. Med 208 799 delningar ligger den på åttonde plats på den digitala experten och journalisten Emanuel Karlstens lista över Sveriges mest delade artiklar.


Ämnen i artikeln:

SvenssonJoel KinnamanPrimeEcpatOmtalatEmanuel Karlsten

Resumé har tidigare skrivit om barnrättsorganisationen ECPAT:s kampanj där skådespelaren Joel Kinnaman i en reklamfilm kräver högre straff för människor som gjort sig skyldiga till sexövergrepp mot barn. Redan när kampanjen kom spreds den snabbt.

Nu ligger kampanjen skriven av viralsajten Omtalat på åttonde plats över Sveriges mest delade artiklar, en lista som Emanuel Karlsten gjort utifrån statistik från Socialanyheter.se och en sammanställning från 2013 han gjorde för Ajour.

Listan räknar inte bara delningar, utan slår ihop alla interaktioner som görs på Facebook.

ECPAT-kampanjen gjordes i samarbete med byråerna Prime och Svensson.

Har du inte sett kampanjfilmen ännu kan du se den här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.