Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Johan Good: Fan också

Publicerad: 24 November 2011, 14:29

Goss grundades för 16 år sedan, av Gunnar Skarland, Michael Schultz och Johan Good. Tre då okända namn, idag välmeriterade i branschen. Men nu lägger byrån ned som både vunnit i Cannes, Guldägget och årets bäst byrå, fler gånger om. – Det har varit en helt magisk period i mitt liv. Vi var tre unga pojkar som startade det här varav ingen av oss hade något berömt namn i branschen. Men vi hade ambitioner och visioner, och det har gått bra fram till nu.


Ämnen i artikeln:

Johan GoodGossStig Lundstedt

Vilka kunder handlar det om som ni tappat?
– Det har inte varit en eller två kunder som lämnat, det hade vi kunnat hantera, utan det har handlat om olika problem som hopat sig på hög, uteblivna beställningar, inställda beställningar och det gick inte längre att hoppas att det skulle lösa sig.

Hur länge har ni funderat på att ta det här beslutet?
– Vi har inte velat på det länge, utan tog det för någon dag sedan. Vi har också velat göra det så snyggt och så ”gossigt” som det går. Vi försöker med alla medel göra en snygg kontrollerad avveckling.

14 stycken medarbetare berörs.

Vad händer med dig?
– Jag vet inte. Jag går en spännande framtid till mötes som jag inte alls vet hur den ser ut. Men nu jobbar jag till 100 procent på att göra det här så bra som möjligt.

En kanske dum fråga, men hur känns det?
– Vemodigt. Man kan väl sammanfatta det hela i ”fan också! Det var inte så här det var tänkt.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.