Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Johnér i ny gerillakampanj

Publicerad: 14 November 2011, 10:03

Bildbyrån Johnér inledde i natt en gerillakampanj riktad mot webb-, design- och reklambyråer. Med hjälp av bergsklättrare och skyliftar har vepor placerats på byråernas fönster – syftet är att göra dem uppmärksamma på bildbyråns lokalanpassade bilder.


Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Kampanjen är framtagen av reklambyrån John Doe  Worldwide och har genomförts i samarbete med Look Media, fotografen Henrik Trygg och klättraren Erik Weitz.

– Totalt handlar det om en bearbetning av cirka 250 potentiella kunder, och det låter kanske inte så mycket, men varje enskild enhet har krävt stora resurser, så vi hoppas verkligen att kampanjen ska bli väl emottagen, säger Mårten Johnér, grundare av Johnér, i ett pressmeddelande.

Förutom veporna ingår även dr-utskick till byråerna med skräddarsydda budskap. Beroende på byrå skrevs specifika tips på bilder som skulle kunna intressera mottagaren.

– Vi har specialiserat oss på skandinaviska bilder och valde i denna kampanj att gestalta detta genom att berätta hur många motiv vi har som är tagna i kundernas direkta närhet. Till skillnad från de stora, amerikanska bildbyråerna så har vi till och med en bild på det som kunderna ser från sina fönster, säger Mårten Johnér.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.