Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Johnnie Walkers 50 filmtagningar på tre dagar

Publicerad: 17 december 2014, 11:44

En mans promenad genom en vision av 2015.

Foto: Skärmdump.

Whiskymärket Johnnie Walker visade prov på uthållighet i sin nya reklamfilm. För att den skulle bli inspelad i en enda tagning krävdes 50 tagningar – under tre dagar.


Whiskymärket ville återinföra samma teknik som användes 2009 – där Robert Carlyle pratade om företagets historia under en promenad i de skotska högländerna. Filmen fick stor uppmärksamhet och spelades in i en enda tagning.

Nu har Johnnie Walker försökt återuppliva den tidigare tekniken i en reklamfilm med nyårstema, skriver Adweek. Den nya filmen handlar om en man som promenerar omkring i en vision om hur 2015 ska bli. Filmen, som är 1 minut och 17 sekunder lång, tog alltså 50 tagningar att få till.

Se filmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.