Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Jokk Bärdryck ändrar konceptet

Publicerad: 4 februari 2008, 13:19

Med konceptet ”Svår att plocka, lätt att dricka” ska Jokk Bärdryck från Norrmejerier få fler att upptäcka deras bärdrycker. Bakom ompositioneringen står reklambyrån Saatchi & Saatchi.


– Vi har arbetat med andra produkter inom Norrmejerier tidigare och i somras tog vi över Jokk Bärdryck. Sedan dess har vi arbetat med en stor ompositionering av varumärket och tagit fram ett nytt kreativt språk, säger Jonas Dahlquist , projektledare på Saatchi & Saatchi.

Kampanjen, bestående av två reklamfilmer samt butiksmaterial, har premiär idag, måndag. Filmerna, som spelades in i höstas, kommer till en början att sändas under en månad på TV3, TV4, TV4 plus, TV6 och Discovery.

– Vi dramatiserar bärplockandet. Jokk består av riktigt bär och det ville vi förtydliga, säger Jonas Dahlquist .

Vad är målet med kampanjen?
– Att visa produkternas höga kvalitet. Nu ska själva produkten bli tydligare. Vi ska visa att det finns olika tillfällen att dricka Jokk och att det är åtråvärda bär, säger Jonas Dahlquist .

Linda Fagerlind

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.