Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 Maj 2013, 10:59
När Finländska Jolla lanserar en ny mobiltelefon och användargränssnitt, valde man hasan & partners från Helsingfors som strategisk partner inom marknadskommunikation.
Ämnen i artikeln:
Hasan & PartnersÅr 2011 grundades Jolla när ett team på Nokia som arbetade med användargränssnittet Meego beslöt sig för att fortsätta utvecklingsarbetet för sitt eget företags räkning. I måndags var det världspremiär för Jollas telefon och nu väljer man hasan & partners som strategisk partner.
Byrån är redan förtrogen med mobiltelefonbranschen. hasan & partners har arbetat med flera teleoperatörer, bland annat med TeliaSonera i Norden och Finland och med Wataniya i Kuwait. För närvarande planerar Hasan & Partners marknadskommunikation för finländska DNA.
– Jolla är helt klart en av årets största händelser globalt. Uppdraget är förutom ytterst intressant också en stor ära, säger Eka Ruola, verkställande direktör och ansvarig kreativ direktör hos hasan & partners.
– Vi diskuterade med några aktörer och hasan & partners övertygade oss med sin internationella expertis, mångskiftande kompetens och sitt flexibla angreppssätt, säger Jollas Go-to-market Director Juha Paakkari, som ansvarade för byråvalet.
Tillsammans har Jolla och hasan & partners byggt upp planen för lanseringen av Jolla-produkten, The Other Half-konceptet, Jollas visuella identitet och elementen i förköpskampanjen. Jolla ser sig själva från vara "unlike". Denna filosofi har styrt byråsamarbetet. Bland annat Juha Paakkari har ett eget arbetsställe på byrån.
– Det är en glädje att få ta del av hasan & partners dagliga energiflöde. Det här är förmodligen inte det sätt man vanligen arbetar på, men å andra sidan hade vi inte heller kunnat göra på något annat vis. Det här är vårt sätt på Jolla, kommenterar Juha Paakkari.
– Jag har sagt att vår uppgift inte är att sälja reklam, utan samarbete. När det gäller Jolla konkretiseras glädjen i att arbeta tillsammans särskilt starkt. Ibland vet man inte vem i rummet som är kund och vem som är planerare, det gemensamma målet styr allas arbete, säger Eka Ruola.
Ämnen i artikeln:
Hasan & Partners