Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Josef Fares och Comviq sätter kioskägaren i centrum

Publicerad: 7 november 2012, 15:23

I år fyller Comviq 15 år. I det nya kommunikationskonceptet, framtaget av Forsman & Bodenfors och Kurppa Hosk, hyllar man kioskägarna som återförsäljare till operatören. – Kioskägarna är en viktig del av Comviqs historia, säger Lotta Onajin marknadschef på Comviq.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

I dag lanserar Comviq sitt nya kommunikationskoncept. Den första kampanjen, framtagen av Forsman & Bodenfors tar avstamp i att Comviq stöps om från att endast sälja kontantkort till att bli en fullvärdig mobiloperatör.

Operatören vill göra det enkelt för kunderna med ett abonnemang till vad de hävdar är marknadens lägsta pris.

– Comviq behöver förtydliga sin position på marknaden. Eftersom vi lanserar ett abonnemang var det viktigt för oss att göra ett antal förändringar av kommunikationen, säger Lotta Onajin, marknadschef på Comviq till Resumé.

I den nya kampanjen lyfter Comviq fram kioskägarna som sedan starten 1997 varit centrala i operatörens återförsäljning. I filmerna som är regisserade av Josef Fares figurerar kioskägaren Karim. I kväll har filmen premiär i primetime.

– Filmerna visar tydligt att vi lyfter fram kioskerna och deras ägare som en viktig del av Comviqs historia. Våra kunder har relation till sina lokala kioskägare som stått för den största delen av återförsäljning av kontantkort, säger Lotta Onajin till Resumé och fortsätter

– Vår karaktär Karim är sinnebilden av vad Comviq står för genom ursprunget i kiosk, sin inställning till låga priser och sin engagerande inställning till sina kunder.

Inför lanseringen av det nya kommunikationskonceptet har Forsman & Bodenfors stuvut om i arbetsgruppen med bland annat Filip Nilsson som copywriter. Arbetet påbörjades i våras

– Karim personifierar tobakisten som är centralt i Comviqs arv. Företaget har 8000 tobakister som har varit med om att bygga upp Comviqs arv och DNA, säger Stefan Rudels projektledare på Forsman & Bodenfors.


Hur länge tror du att kommunikationskonceptet kommer att hålla?
– I det här arbetet har vi gjort om allt från början. Man vill alltid att koncept ska hålla lika länge som med ICA-Stig. Det här känns bra även om det är svårt att bestämma ett bäst före datum.  

Företaget har även bytt till en stilren svart logotyp, utvecklad av Kurrpa Hosk.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.