Reklam
"Judit & Judit fått oförtjänt lite uppmärksamhet"
Publicerad: 19 januari 2011, 09:14
Det börjar dra ihop sig inför sista inlämningsdagen till Guldägget. Resume.se frågar Ulrika Good, copy på Goss, vad hon tycker om året som gått och vad som händer 2011.
Ämnen i artikeln:
ReklamLF
Linus Fremin
Ulrika Good. Foto: Stefan Borgius
Vilka kampanjer tycker du mest förtjänar Guldägg i år?
– Utomhus: DDB:s Papercut, den med snoppen. Design: Forsmans bakbok för IKEA. Film: Jag tycker Kings Judit och Judit fått oförtjänt lite uppmärksamhet. Jag älskar konceptet med att göra om kända företeelser, det som började me YouTube-hitsen 2009, fortsatte med OMG-cat och nu senast ett potpurri av scener kända från film och tv. Jag säger som Juditversionen av Maria Montazami: Mömms!
Av det du själv har varit med och gjort, vad tror du har störst chans på Guldägg?
– Något av det vi gjort för Göteborgs Räddningsmission.
Hur går det med inskickandet och casefilmer?
– Tackar som frågar, det går bra. Inlämningsveckan innebär alltid ett antal hektiska men roliga dagar. Jag hoppas att det här med att juryn ska bedöma flera olika kategorier och förrösta hemifrån inte påverkar kvaliteten på bedömningen.
Har du sett några trender i svensk reklam 2010?
– Att alla fortfarande pratar om sociala media men att väldigt få har fått kläm på hur de ska hantera dem.
Om du ska sia lite, vad blir bäst reklamåret 2011 tror du?
– Jag hoppas att det blir året när det blir ordning på Månadens kampanj igen.