Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Judit hyllar Epic Split

Publicerad: 12 Mars 2014, 14:50

Comhem har kört TiVo-kampanjen ”Inte mer tv. Mer bra tv.” under hela hösten och början av året. Nu gör Judit comeback med en ”Epic Split” á la F&B:s Jean-Claude van Damme-kampanj för Volvo Lastvagnar.


Ämnen i artikeln:

KingJean-Claude Van DammeCom HemEpic SplitJudit & JuditForsman & Bodenfors

”Det här testet gjordes för att demonstrera våra snabba stabila bredband. Alltid med hastighetsgaranti.”

Så  lyder budskapet i kampanjen där den ena halvan av Judit & Judit,  Judit, gör en split mellan två backande skåpbilar med Comhem-reklam på  sidan.

– Vår vana trogen har vi åter tagit kraft ur ett  internetfenomen för briljant för att inte hyllas, säger Åke Balfors,  reklamchef på Com Hem i en kommentar.

King har spelat in reklamfilmen i Sydafrika.

Budskapet  är som tidigare snabba och stabila bredband, men tryggheten står också i  fokus.

– Våra kunder ställer höga krav på sina  bredband, för oss är det viktigt att de känner till att om Com Hem av  ett eller annat skäl inte lever upp till den leverans vi åtagit oss, då  ska våra kunder inte behöva betala mer än för den hastighet de får ut,  säger Åke Balfors i en kommentar.

Kampanjen går som reklam i tv och bio, men ska också synas i print och online under mars.

Arbetsgrupp King:

Uppdragsgivare:

Åke Balfors, Com Hem

Lotta Ågerup – AD
Hedvig Hagwall-Bruckner – copy
Mirja Kais – projektledare
Åsa Slättegård – produktionsledare
Frank Hollingworth – CD
Sunit Mehrotra – kundansvarig

Regissör - Traktor
Producent - Anders Gernandt, The Producers
Fotograf – Göran Hallberg
Post produktion – Gangsters Post
Musik – Mattias Tegnér  
Originalproduktion – Blomquist & co

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.