Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Judit & Judit petade i Comhems största kampanj någonsin

Publicerad: 7 oktober 2013, 08:28

Resumé har tidigare berättat att Comhem kör igång en ny plattform i höst ihop med amerikanska TiVo. Comhem drar nu igång sin största lanseringskampanj i bolagets historia. Judit och Judit ingår inte i kampanjen, utan tjänsten i sig själv är i fokus. Kampanjen är signerad brittiska RKCR/Y&R.


Ämnen i artikeln:

ComhemJudit & Judit

”Inte mer tv. Mer bra tv.” Så lyder budskapet från Comhem i bolagets  kampanj för nya plattformen TiVo. Comhem uppger att det är den största  lanseringen i bolagets historia.

Budskapet är att man med hjälp av  TiVo får hjälp att leva livet i och med tjänsten hela tiden söker,  rekommenderar och spelar in favorit-program åt tittaren.

Kampanjen är signerad brittiska RKCR/Y&R och Judit & Judit är inte med. TiVo själv står i fokus

– TiVo-tjänsten  saknar idag motsvarighet på svenska marknaden och därför behöver vi  förklara för kunderna vad den går ut på. Genom att sätta TiVo i  huvudrollen vill vi förklara nyttan med tjänsten och varför den är  bättre än andra tv-tjänster”, säger Martin Fridolf, tillförordnad  marknadschef på Comhem i en kommentar.

Han uppger dock att det inte  är så att man skrotar Judit och Judit, utan den är alltjämt i högsta  grad fortfarande en del av vår kommunikationsstrategi och King är  fortsatt huvudbyrå.

– Just för den här lanseringskampanjen har vi valt  en annan väg att sticka ut från annat vi gör”, säger Martin Fridolf i  en kommentar.

TiVo spelar inte bara in program och tipsar om olika  program utefter önskemål, utan att tjänsten samlar också ihop ett  personligt bibliotek av programmen som man gillar att titta på.

– För  de allra flesta är det nog inte kanaler och tv-innehåll som saknas, det  är att hitta godbitarna som är svårt, säger Asanga Gunatillaka,  produktdirektör på Comhem i en kommentar.

TiVo samlar tv-kanaler, filmbutik, play-tjänster och appar som Youtube och Netflix på en och samma plats och gör allt sökbart.
–  Du kan lägga allt vad tv-tablåer heter år sidan, och du slipper hålla  reda på vilket innehåll du hittar var, TiVo kommer göra jobbet åt dig,  säger Asanga Gunatillaka i en komentar.

Kampanjens första fas går ut  på att presentera tjänsten i stort, medan nästa handlar om att förklara  nyttan och olika funktioner.

Comhem uppger att kampanjen går i samtliga kanaler och är bolagets största medieinvestering någonsin.

Resumé har tidigare berättat att Tivo-tjänsten lanserades i USA för länge sedan, men att Netflix har tio gånger fler abonnenter.

Kings projektledare för Comhem-kontot Mirja Kais vill inte kommentera avbrottet med Judit & Judit, utan hänvisar alla frågor till Martin Fridolf alternativt Jessica Sjöberg på Comhem.

Arbetsgrupp
Regissör: Owen Harris
Kreativt team: Algy Sharman, Al Brown

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

ComhemJudit & Judit

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.