lördag25 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Judit & Judits nya Comhem-kontrakt

Publicerad: 3 januari 2014, 12:39

Judit & Judit är klara för en fortsättning hos Comhem.

Nu är det klart – Comhem fortsätter med reklamkaraktärerna Judit & Judit.
Duon har skrivit ett nytt, längre kontrakt med reklambyrån King som gör filmerna.
– Vi har förstått att spekulationerna har varit många, säger Carina Perenkranz och Pernilla Parszyk till Resumé.

Ämnen i artikeln:

KingComhemJudit & Judit

MH

Magnus Helander


Comhem lanserade Judit & Judit i början av 2009 och det har varit ett framgångsrikt koncent. Därför blev många förvånade när duon inte fanns med i Comhems reklamfilmer för tjänsten TivO i höstas.

Det spekulerades i att samarbetet var över – Carina Perenkranz och Pernilla Parszyk fick många frågor om vad som hade hänt.

– Men TivO hade lanserats på samma sätt runt om i världen och det var naturligt för Comhem att göra på samma sätt i Sverige. Viljan fanns att få med oss i det konceptet, men det funkade inte riktigt, säger Carina Perenkranz.

Nyligen skrev de på ett nytt kontrakt för reklambyrån King och därmed är det klart att de fortsätter i Comhems reklamfilmer. Tuidigare har det varit korta kontrakt för varje film – nu är ett längre avtal påskrivet.

Judit & Judit fick biopluplikens pris och hamnade också i topp på Youtubes lista över svenskspråkiga reklamfilmer 2013 med ”Gangnam Comhem-style”.

– Det är som Comhem säger, varför ändra på ett vinnande koncept. Det nya kontraktet visar att det är oss man vill jobba med, säger Pernilla Parszyk.

De båda hyllar reklambyrån King.

– King är oerhört proffsiga och framgångsrika med sina filmer. De gör ju Icas och Malacos filmer också som även dom är mycket populära.

Åren som frontfigurer för Comhem har gjort skådespelarna Carina Perenkranz och Pernilla Parszyk välkända och folkkära.

– Det är väldigt många som skriver till oss och stoppar oss på gatan, det är roligt.

Tanken var att de skulle ha varit med i Melodifestivalen, men de stoppades i sista stund av SVT som menade att det var alltför förknippade med varumärket Comhem.

I stället ska de släppa låten som var tänkt för schlagercirkusen på Spotify i februari.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev