Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Jula klipper loggan i nya julkampanjen

Publicerad: 17 December 2018, 08:33

Den enkla insikten om att Jula har "jul" i namnet fick ligga till grund för butikskedjans årliga julkampanj.


Ämnen i artikeln:

ReklamGarbergs

Ibland behöver man inte krångla till reklamen. Så har man ett namn som till tre fjärdedelar består av årets kanske mest uppskattade högtid så kan man ta tillvara på det, vilket är exakt vad Jula och Garbergs gjort i butikskedjans julkampanj.

Kampanjen går utomhus och visar förutom små ordvitsar även en del av Julas sortiment.

– Jula tror på kreativitet och att förverkliga idéer. Därför vill vi bjuda in människor och gör dem medskapande också i vår kommunikation. Vi vet att vi har hög kännedom och hoppas att det andas både glimten i ögat och ett visst självförtroende att göra vårt varumärke till 100% jul i den här perioden, säger Jonas Järrenfors, marknadschef på Jula.

Beställare hos Jula
Marketing Director: Jonas Järrenfors
Corporate Marketing Supervisor: Silje Ekeberg Falk
Arbetsgrupp Garbergs
Projektledare: Pia Hjelt
Planner: Patrik Lundberg
Produktionsledare: Lotta Thunved
AD: Mattias Dahlqvist
Copy: Johan van der Schoot
Formgivare: Emanuel Batali
Original: Carola Edlund

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

ReklamGarbergs

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.