Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 16 november 2009, 07:33
Lilla nystartade Boulehallen vid Nytorget i Stockholm satsar hårt på sitt julbordskoncept 2009. Kampanjen startar på måndag – med helsidesannonser på sidan 3 i SvD Näringsliv.
Annonsen.
Ola Lax.
Boulehallen är ett litet mycket lokalt företag på Söder i Stockholm. Verksamheten är – förstås – boulespel, men även pingis.
– Vår målgrupp är företag som representerar med kunder eller
anställda, säger Ola Lax, marknadschef på Boulehallen, som tidigare varit copywriter på Manne & Co, Paradiset och Hall & Cederqvist.
– Vi har ett mycket annorlunda julbord som vi vill förmedla.
Annonsen är gjord av kreatörsparet Hasse&Lasse och uppdraget var att skapa ett kreativ annonskoncept för julbordet som lyfter fram det unika med Boulehallens verksamhet.
– Jag tycker att de lyckats. Rak kommunikation på ett lustfyllt sätt, säger Ola Lax.
Genom att annonsera i Svenskan vill Boluehallen ta positionen som aktivitetskrog för företag som vill bjuda kunder och anställda på ett avslappnat och mysigt koncept:
– Vi har en väldigt mixad publik. Det kan vara skatteverket eller ett gäng mattläggare som har firmafest blandad med ung söderpublik. Detta är nog det enda stället i Sverige där du kan se en bankdirektör spela rundpingisfinal mot en indietjej på 20 år.
Ulrika Fjällborg