Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Julens mest oväntade underklädesmodell

Publicerad: 29 november 2011, 07:19

Julens mest oväntade underklädesmodell. Debenhams Jilly Johnson, 58 år gammal.


Förra året lanserade engelska Debenham sig som varuhuset för mångfald.
Modellerna i varuhusets reklam representerar olika storlekar, etnicitet,
handikapp och ålder. Därför är julens underklädesmodell helt i linje med varuhusets policy. Det är för varumärket Janet Reger som man valt ut Jilly Johnson. Hon var modell för samma varumärke 1981, då 28 år gammal.
– Våra kunder köper en livsstil som de känner representerar dem själva,
deras smak och ålder, säger Debenhams talesperson Michelle Dowdall.
Jilly Johnson säger att hon har en ”jelly-belly” men påpekar att hon inte
känner någon i hennes ålder som inte har det.
– Jag var glad men nervös när Aliza Reger bad mig vara med i Debenhams kampanj. Det finns en tydlig brist på äldre mer realistiska modeller i branschen. Aliza och jag vill visa att du inte behöver vara i 20-årsåldern för att se bra ut i underkläder.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.