Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Julfilmen som redan har blivit årets mest delade reklam

Publicerad: 2 December 2016, 10:37

Här är årets 10 mest delade reklamfilmer, enligt en sammanställning från Unruly Media.


Ämnen i artikeln:

UnrulyReklamfilmJohn Lewis

Varuhuset John Lewis släppte sin reklamfilm inför julen i början av november. Trots att det gått mindre än en månad sedan dess är filmen 2016 års mest delade, visar en sammanställning som Unruly Media har gjort. Den drygt två minuter långa reklamen har över 20 miljoner startade strömmar på Youtube och nästan två miljoner delningar.

På andra plats hamnar brittiska Channel 4:s omtalade filmer "We Are the Superhumans" inför Paralympics. Trea kommer Shell som i sin film propagerar för en mer hållbar energianvändning.

Här är är de tio mest delade reklamfilmerna under 2016:

Plats 10: 7-Eleven Thailand - Teachers
Shares: 792,328


9: Cadbury's Dairy Milk - Aliens
Shares: 852,895


8: Ariel - #sharetheload
Shares: 877,558



7: Doritos - Ultrasound
Shares: 893,465



6: Nike - The Switch
Shares: 969,650



5: OK Go & S7 Airlines - Upside Down and Inside Out
Shares: 1,240,842



4: Vodafone - Ramadan 2016
Shares: 1,435,350



3: Shell - Best Day Of My Life | #makethefuture
Shares: 1,683,072



2: Channel 4 - We Are the Superhumans
Shares: 1,851,533



1: John Lewis - #BusterTheBoxer
Shares: 1,949,387

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

UnrulyReklamfilmJohn Lewis

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.