Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 februari 2014, 09:13
En hårig kille.
Reklambyrån Jung von Matt ligger bakom Gallerix kärlekstema ”Puss&Ram” inför Alla hjärtans dag. Tiden runt den 14 februari är en av årets viktigaste säsonger för butikerna.
Gallerix marknadschef Johan Sunnerstam är nöjd med Jung von Matts insats.
– Glimten i ögat och mycket kärlek var briefen till Jung von Matt. Och det har de verkligen fångat i alla enheter, säger han i en kommentar.
Under perioden säljs det en stor mängd kort, kärlekscheckar, nallar och andra presenter.
Annonseringen består bland annat av bilder på nallar med texterna ”överraska henne med en hårig kille” och ”ge henne en päls på alla hjärtans dag”. Satsningen görs också digitalt och genom gerillaaktiviteter.
De som jobbat med projektet på Jung von Matt är Mikael Thörnell, kundansvarig projektledare Maria Fager, operativ projektledare, Magnus Andersson, copywriter, Karolina Kriechbaum, copywriter, Daniel Wahlgren, art director och Per Jörnlöv, designer.