Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 7 Februari 2014, 13:03
Jan Casserlöv.
Foto: Pressbild.
Jan Casserlöv blir ny kommunikationschef på Toyota Sweden. Han kommer närmast från en vd-post på Jung von Matt, vars svenska verksamhet han grundade år 2006.
– Jag ser väldigt mycket fram emot att arbeta med Toyota som har en stark svensk historik och samtidigt en beundransvärd och långsiktig drivkraft internationellt, säger Jan Casserlöv i en kommentar.
Jung von Matt har tidigare arbetat med BMW-koncernen, men Lowe Brindfors tog över kontot.
Jan Cassserlöv gillar de värderingar som varumärket Toyota står för och han hoppas kunna bidra med sina erfarenheter för att stärka varumärkets kommunikation på den svenska marknaden.
– Vi ser entusiastiskt fram emot effekten av den mycket långa och gedigna yrkeskunskap som Jan för med sig och den nyfikenhet och passion som han förmedlar, säger Harold Paton, marknadsdirektör för Toyota Sweden i en kommentar.
Jan Casserlöv tillträder den 3 mars.
Karl-Johan Byttner