Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Justin Timberlake spelar avdankad lime i reklam för tequila

Publicerad: 5 Maj 2015, 11:45

Bild ur filmen.

Artisten Justin Timberlake äger sitt egna tequilavarumärke 901. Nu spelar han huvudrollen som avdankad limefrukt i den nya reklamkampanjen.


Justin Timberlake har många strängar på sin lyra. Sångare, skådis – och ägare av ett tequilavarumärke. Tequilan lanserades redan år 2009 med namnet "901" som är riktnumret till hans hemstad Memphis. Men förra året gick han ihop med spritjätten Beam Suntory och deras tequilamärke Sauza.

Då skapades Sauza 901 som Timberlake nu frontar i en stor reklamkampanj. Idén att göra en fejk-dokumentär om avdankande limefrukter kom han enligt Adweek själv upp med. Och den har har nu genomfört med sig själv i huvudrollen. Både som lime och tequila-boss.

Storyn handlar om hur frukterna har drabbats av en svår kris eftersom folk inte behöver dem längre med den nya tequilan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.