Reklam
K-rauta hoppas nå annan målgrupp – anlitar Christina Schollin i nya reklamfilmer
Publicerad: 5 april 2022, 11:40
Christina Schollin och Jarmo Mäkinen i K-rautas nya reklamfilm.
I dag släpper byggvarukedjan K-rauta en ny reklamfilm med syfte att förtydliga sitt varumärke och nå en bredare målgrupp.
K-rautas nya reklamfilm frontas av Christina Schollin och tanken är att nya kärnvärden ska vara i fokus, som vänlighet, värme och förverkligande av drömmar. Christina Schollin kompletterar varumärkets rollfigur Jarmo Mäkinen.
– Med det nya reklamkonceptet vill vi förmedla en varm och inspirerande känsla kring hemmet, projektplaner och byggdrömmar. Christina Schollins härliga personlighet tillsammans med hennes underbara hem och trädgård fångar precis det vi vill visa med konceptet, säger Camilla Silfverberg, marknadschef på K-rauta i ett pressmeddelande.
Jarmo, som tidigare frontat varumärkets kampanjer, fortsätter sin karaktär som praktiskt projektledare, medan Christina Schollin adderar teman som mysfaktor, detaljer och drömmar. Garland pine står för koncept och produktion.
– Konceptet tog vi fram som en utveckling av K-rautas varumärke, med tyngdpunkt i autencitet. Det är ett nytt manér med mjuka kärnvärden i fokus som vi tror kommer uppskattas av K-rautas befintliga kunder liksom en ny och bredare målgrupp, säger Anders Grahn, creative director på Garland pine.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.