Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag08.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

K-rautas nya kampanj

Publicerad: 1 Februari 2010, 11:45

K-rauta går ut med ett nytt reklamkoncept som ska följa konsumeterna genom årstiderna. Konceptet är gjort av B9 Stockholm och den förs­ta filmen hade premiär i veckan.


Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GK-rauta

K-rautas nya reklamkonceptet, gjort av B9 Stockholm, är upplagt för att följa konsumentens byggprojekt året runt.
– Vi följer med konsumenten genom säsongerna för olika byggprojekt, säger Mats Utberg, head of ideas & silly stuff, det vill säga cd på B9.

Den första filmen, som precis har haft premiär, visar en liten mus som boar in sig i sin lilla håla. Payoffen är ”Nu är tiden inne”. Budskapet är att det är tid för byggprojekt inom­hus och utbudsdelen av kampanjen är också anpassad för det.
– I första hand är det ett utbudskoncept som ska driva trafik till varuhusen, men vi vill även skapa en relation med konsumenterna, säger Mats Utberg.

B9 har, tillsammans med produktionsbolaget Acne, gjort sju filmer som ska gå under året allteftersom säsongen växlar.
– Syftet är att inspirera och föreslå saker som man kan göra under olika årstider. Och förstås få med ett antal varor med bra pris, säger Mats Utberg.

Konceptet är uppbyggt kring naturen och små djur som gör olika saker.
– Vi vill följa konsumenten i vardagen genom naturens växlingar. Då vill vi ha en liten karaktär som förstärker och dramatiserar det läge som naturen och konsumenten är i just nu, säger Mats Utberg.

Tv är huvudmedium, men kampanjen går också som print och dr till villaägare i de 15 städer där K-rautas butiker finns.

Fakta

Kund: K-rauta
Byrå: B9 Stockholm
Uppdragsgivare: Petra Brinken
Arbetsgrupp: Klas Björklund, Jari Dujsel, Lisen Leo-Friberg, Mats Utberg
Produktionsbolag: Acne Production
Regi: Alphabetical Order
Musik: Music Super Circus/Erik Althoff
Mediebyrå: Bright Media. Johan Reimers

Ulrika Fjällborg

Ämnen i artikeln:

Kampanjer på GK-rauta

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.