Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 juni 2015, 14:20
Ingelsta Kalkon har gjort sin första reklamfilm i företagets 31-åriga historia.
Ingelsta gör sin första reklamfilm någonsin. Budskapet är att kalkon är lätt att tillaga.
Ämnen i artikeln:
Svensson KommunikationKampanjen i tv består av en huvudfilm om Ingelsta Kalkon och företagets produkter plus fem olika receptfilmer. Parallellt med tv-kampanjen kommer företaget att öka aktiviteten på sociala medier med fokus på Facebook och Instagram.
- Vi vill slå hål på myten att det är svårt att laga kalkon och att man måste laga en hel kalkon i ugn. Det är tvärtom, det finns så många möjligheter med kalkonen; färs, filé, lår, det vill säga precis samma möjligheter som med annat kött, säger Peter Andersson, vd på Ingelsta Kalkon.
Bakom filmen står produktionsbolaget Svensson.
Mika Wallgren
Ämnen i artikeln:
Svensson Kommunikation